МОДЕЛЮВАННЯ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ ЕВАКУАЦІЇ ЗМІШАНИХ ПОТОКІВ ЛЮДЕЙ РІЗНИХ ГРУП МОБІЛЬНОСТІ
Анотація
Дослідження в цій області допоможуть виявити проблеми та розробити стратегії для покращення захисту й підтримки людей різних груп мобільності. Ці розвідки стануть важливим інструментом для створення суспільства з рівними можливостями та сприятимуть зменшенню ризиків під час надзвичайних ситуацій.
Автори наголошують на важливості експериментів у віртуальному середовищі та комп’ютерного моделювання для аналізу та покращення стратегій евакуації. Ці інструменти дають змогу тестувати різні сценарії надзвичайних ситуацій, що сприяють покращенню інфраструктури та плануванню споруд з метою забезпечення максимальної безпеки.
Робота присвячена дослідженню процесу евакуації осіб різних груп мобільності (М1, М3, М4) під час пожежі. Основною метою є порівняння результатів моделювання та реальних експериментів для визначення надійності та їх використання надалі у наукових розвідках. Отримані дані надають змогу встановити взаємозв’язки між швидкістю руху учасників евакуації та щільністю потоку.
Для досягнення мети та реалізації поставлених задач застосовано аналітичний та метод комп’ютерного моделювання. Проаналізовано результати моделювання руху змішаних потоків людей різних груп мобільності М1, М3 та М4.
Досліджено аспекти евакуації людей з різним рівнем мобільності під час пожежі. Порівняно результати моделювання та реальних експериментів. Це допоможе переконатися у надійності досліджень та прогнозів, отриманих за допомогою моделі, і підтвердити їхню придатність для подальшого використання в наукових дослідженнях. Наукова розвідка спрямована на створення бази емпіричних даних, що описує параметри руху людей різних груп мобільності під час евакуації з будівлі під час пожежі.
Моделювання проведено в два етапи. Перший блок моделей призначений для підготовки до натурного експерименту щодо евакуації осіб різної мобільності з метою створення бази емпіричних даних щодо параметрів руху у змішаних потоках евакуації. Вихідні дані для цього розрахунку використовувались відповідно до [1]. Другий блок моделей базувався на емпіричних даних, отриманих за результатами натурного експерименту.
Отримані дані будуть застосовані надалі в експериментах, спрямованих на вивчення евакуації осіб різних груп мобільності. Зазначене допоможе у визначенні залежностей між швидкістю руху та щільністю для кожної конфігурації потоку.